Ο λιναρόσπορος και τα πολύτιμα οφέλη του για την υγεία μας

Ο λιναρόσπορος είναι ένας σπάνιος σε θρεπτική αξία σπόρος! Τα ιστορικά στοιχεία δείχνουν ότι η καλλιέργειά του ξεκίνησε από τα αρχαία κιόλας χρόνια. Το λατινικό του όνομα είναι «Linus Usitatissimus» και σημαίνει «λινάρι το χρησιμότατο». Αυτό και μόνο αρκεί για να καταλάβουμε τη μεγάλη αξία που του έδιναν οι παλαιότεροι. Από διατροφικής άποψης ως τρόφιμο τα τελευταία χρόνια έχει «κεντρίσει» το ενδιαφέρον επιστημόνων και καταναλωτών, καθώς φαίνεται ότι έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία!

Θρεπτική αξία μιας κουταλιάς της σούπας λιναρόσπορου

Ενέργεια: 55 θερμίδες
Πρωτεΐνη: 1,88 γραμμάρια
Υδατάνθρακες: 3 γραμμάρια
Λίπος: 4,34 γραμμάρια
Φυτικές ίνες: 2,8 γραμμάρια

Η διατροφική του ταυτότητα

Ίσως το βασικότερο διατροφικό του χαρακτηριστικό είναι η υψηλή περιεκτικότητά του σε λιπαρά. Ωστόσο πρόκειται για καλής ποιότητας λιπαρά οξέα. Ετσι, αποτελεί πλούσια πηγή α-λινολενικού οξέος, το οποίο ανήκει στα απαραίτητα και ωφέλιμα ω-3 λιπαρά. Επιπλέον, διαθέτει υψηλή περιεκτικότητα σε διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες, που ασκούν υπολιπιδαιμική δράση και συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου, αντίστοιχα, ενώ προσφέρει σημαντικές ποσότητες πολύτιμων βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων, όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, φώσφορο, χαλκό, μαγγάνιο και ψευδάργυρο.

Πώς μας ωφελεί

Πρόσφατες μελέτες έχουν συσχετίσει την κατανάλωση λιναρόσπορου με πολλαπλά οφέλη για την υγεία, που αποδίδονται κυρίως σε τρεις κατηγορίες συστατικών που περιέχει: στο α-λινολενικό οξύ, στις φυτικές ίνες και στις λιγνάνες, οι οποίες ανήκουν στα φυτοοιστρογόνα, και φαίνεται ότι ασκούν πλήθος ευεργετικών δράσεων, όπως η εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών και η μείωση του κινδύνου εμφάνισης ορμονο-εξαρτώμενων μορφών καρκίνου.

Επίσης, έχει φανεί πως ο λιναρόσπορος συνδέεται με βελτίωση των επιπέδων λιπιδίων στο αίμα και της αρτηριακής πίεσης, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου, ενώ παράλληλα η αντιφλεγμονώδης δράση του τον καθιστά «σύμμαχο» στην πρόληψη και αντιμετώπιση ασθενειών όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα και άλλα φλεγμονώδη νοσήματα.

Η συστηματική κατανάλωσή του πιθανόν να βοηθά στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης, καθώς και εντερικών διαταραχών όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Υπάρχουν ενδείξεις πως ο λιναρόσπορος συμβάλλει στην πρόληψη της εμφάνισης ή την καθυστέρηση της ανάπτυξης ορισμένων μορφών καρκίνου, όπως του μαστού, του προστάτη και του παχέος εντέρου.

Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και μπορεί να συμβάλει στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωσή του βοηθά στην αύξηση της συχνότητας των κινήσεων του εντέρου. Ωστόσο, πρέπει ταυτόχρονα να καταναλώνουμε και πολλά υγρά.

Διαβάστε περισσότερα: https://www.vita.gr/2020/12/20/body-mind/linarosporos-ta-polytima-ofeli-tou-gia-tin-ygeia-mas/

https://toperiodikomou.gr


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ