Πώς θα μάθουμε στο παιδί μας να διαβάζει τα μαθήματά του μόνο του;

Η αυτονομία, η οποία καλό είναι να καλλιεργείται ήδη από τη νηπιακή ηλικία, δίνει στο παιδί μια αίσθηση παραγωγικότητας και επιτυχίας και κατ’ επέκταση ενισχύει την αυτοεκτίμησή του. Αφήνοντας λοιπόν στο μικρό μας τον χώρο να είναι παραγωγικό και αποτελεσματικό βασιζόμενο στις δικές του δυνάμεις, το βοηθάμε να χτίσει μια καλή αυτοεικόνα.

Το βοηθάμε να γίνει οργανωμένο

Η οργάνωση είναι βασική προϋπόθεση της επιτυχίας και αυτό ισχύει και στην περίπτωση του διαβάσματος για το σχολείο. Το παιδί χρειάζεται ένα σταθερό χώρο όπου θα διαβάζει κάθε ημέρα (π.χ. το δωμάτιό του ή έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο σαλόνι). Ο χώρος αυτός πρέπει να είναι ήσυχος και χωρίς πηγές περισπασμού, π.χ. τηλεόραση, κινητό, υπολογιστή. Το γραφείο του παιδιού πρέπει να είναι απλό και λειτουργικό, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του.

Για να μάθουμε το μικρό μας να οργανώνει τη μελέτη του, τοποθετούμε το σχολικό πρόγραμμά του σε ένα εμφανές σημείο στο γραφείο του και του δείχνουμε πώς θα τοποθετήσει τα βιβλία και τα τετράδιά του ανά μάθημα, ώστε να είναι οργανωμένα και να τα βρίσκει εύκολα.

Το επιβραβεύουμε

Για να δώσουμε κίνητρο στο παιδί να τελειώσει εγκαίρως τα μαθήματά του, μπορούμε να κάνουμε μια συμφωνία μαζί του. Για παράδειγμα, αν καταφέρει να τελειώσει τη μελέτη του στην ώρα του, έπειτα θα μπορέσει να παίξει. Η επιβράβευση ωστόσο πρέπει να είναι μια δραστηριότητα που το ευχαριστεί και όχι μια υλική αμοιβή (π.χ. παιχνίδι, γλυκό ή χρήματα). Άλλωστε, στόχος μας είναι να επιβραβεύσουμε το παιδί, όχι να το… δωροδοκήσουμε.

Δείχνουμε ενδιαφέρον

Όταν ελέγχουμε τις ασκήσεις του παιδιού, δεν σπεύδουμε να διορθώσουμε τα λάθη που εντοπίζουμε, αλλά του προτείνουμε να ελέγξει ξανά το ίδιο τις απαντήσεις του, ώστε να εντοπίσει τα λάθη του και να τα διορθώσει. Αν τα γράμματά του είναι δυσανάγνωστα ή επαναλαμβάνει τα ίδια λάθη, το ρωτάμε αν είναι ικανοποιημένο και του εξηγούμε ότι μπορεί να γίνει καλύτερο.

Αν πάλι αφήνουμε το παιδί να διαβάσει μόνο του, δεν ελέγχουμε τα τετράδιά του και περιοριζόμαστε στο να το ρωτήσουμε αν κατάφερε να ολοκληρώσει το διάβασμά του. Επίσης, καλό είναι να κρατάμε επαφή με τους δασκάλους του, ώστε να ξέρουμε αν έχει καταφέρει να βρει τους ρυθμούς του στο διάβασμα.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο: https://www.imommy.gr/2021/02/17/pos-tha-mathoume-sto-paidi-na-diavazei-mono-tou-ta-mathimata-tou/

https://toperiodikomou.gr


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ