ΟΙ ΠΑΙΚΤΕΣ του Νικολάι Γκόγκολ στο θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ από 4 Μαΐου

Τιμές εισιτηρίου:  10 κανονικό, 8 ανέργων/φοιτητικό, 5 Ατέλειες (Δημοσιογραφικό/Ηθοποιών). 

Διάρκεια70′  

Είδος: Κωμωδία 

Θέατρο «Αλκμήνη», Αλκμήνης 8, κάτω Πετράλωνα 

Από 04/05 έως 02/06 Κάθε Σάββατο στις 21:30 Και Κυριακή στις 19:00 

Τηλ. Κρατήσεων: 210-3428650

 Μετάφραση: Άλεξ Γκρομπένκο 

Διασκευή- σκηνοθεσία:   Μάνος Καβίδας –  Μανώλης Βαζαίος 

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαίρη Άσπρου 

Ερμηνεία: Μανώλης ΒαζαίοςΕρνέστος ΒουτσινόςΝίκος ΜαυρουδήςΗλίας Κούτλας 

 Επιμέλεια κίνησης:  Άννα Αναστασιάδου 

Μουσική επιμέλεια- φωτισμοί:  Μάνος Καβίδας 

VIDEO EDITING – φωτογραφίες – σχεδιασμός αφίσας: Ειρήνη Ζγούρη 

Παραγωγή- σκηνικά: Atermono. Creative. Cine. Art.  

email:  kavidas.em@hotmail.com  

Σύντομη υπόθεση του έργου: 

Σ’ ένα μικρό πανδοχείο μιας επαρχίας, ένας ικανός χαρτοπαίκτης με ειδίκευση στις απάτες της τράπουλας έρχεται με σκοπό να αλιεύσει τα ανυποψίαστα θύματα του. Στο ίδιο πανδοχείο, όμως, γνωρίζεται με μια μικρή συμμορία ομοίων του χαρτοπαικτών, οι οποίοι ετοιμάζουν στημένες απάτες με σκοπό να αποσπάσουν χρήματα από τους ανυποψίαστους περαστικούς. Οι τρεις θαμώνες, απατεώνες – επαγγελματίες χαρτοπαίχτες θα συναντηθούν, έτσι το παιχνίδι θα εξελιχτεί από μια απλή χαρτοπαικτική παρτίδα σε μια κωμικοτραγική φάρσα με απρόσμενες συνέπειες. Η αγωνία, το πάθος και η αλαζονεία, παρασέρνει τους παίκτες σε ένα παιχνίδι χωρίς επιστροφή.

Σημείωση Σκηνοθετών: 

 Το έργο αν και γράφτηκε χρόνια πριν, είναι πάντα επίκαιρο, ανατρεπτικό και μιλάει άμεσα στην συνείδηση όλων. Διαπραγματεύεται ένα από τα «αιώνια αθεράπευτα στίγματα» της ανθρώπινης ψυχής, το πάθος του ανθρώπου απέναντι στην κτητικότητα, με αφορμή το παιχνίδι της χαρτοπαιξίας και τον τζόγο. Σπάνια ένας συγγραφέας εμβαθύνει τόσο στην ανθρώπινη φύσημε έναν τόσο βαθύ και διασκεδαστικό τρόπο, ενώ ταυτοχρόνως, στήνει αριστοτεχνικά ένα παιχνίδι φαρσοκωμωδίας, το οποίο, όπως εξελίσσεται, διατυπώνονται οι πιο σκληρές αλήθειες: για την απληστία του ανθρώπου, την ευμετάβλητη ψυχοσύνθεση του, την βαθύτερη διείσδυση στην αλαζονεία και την υποκίνηση της συνείδησης του, την κτηνωδία και την απελπισία της ανθρώπινης κτητικότητας. Αν και σε πρώτη ανάγνωση διαπιστώνει κανείς ότι πρόκειται για μια φάρσα με έντονες κωμικές καταστάσεις, η συνέχεια μαρτυρεί μια διαφορετική οπτική στην πορεία του έργου, διακρίνοντας κανείς στο βαθύτερο νόημα του την αγωνιώδης κραυγή του ανθρώπου απέναντι στα πάθη και τα κτηνώδη ένστικτά και τις αδυναμίες του. Ο Γκόγκολ δεν κάνει εκπτώσεις στους χαρακτήρες του, δεν ωραιοποιεί τα πάθη και τις ορμές των ενστίκτων. Διεισδύει αριστοτεχνικά στον εσωτερικό κόσμο και μέσα από τους χαρακτήρες βλέπει κανείς την καταπίεση μιας ολόκληρης κοινωνίας. Ο Γκόγκολ, για το σύνολο της προσφοράς του, παραμένει για πάντα, τόσο για την παγκόσμια όσο και για την ρωσική λογοτεχνία,ένα αιώνιο σύμβολο καισημείο αναφοράς, παρά το γεγονός πως έφυγε από την ζωή μόλις σε ηλικία 45 ετών χτυπημένος από την προσωπική μελαγχολία, για τις τύψεις του περί προδοσίας της ρώσικης υπερηφάνειας. Τα έργα του βαθιά διεισδυτικά στην ανθρώπινη συνείδηση, γεμάτα πάθος και ζωή, με χαρακτήρες ζωντανούς και ταραχώδεις, απλές προσωπικότητες με τόσο σύνθετη ψυχοσύνθεση, οι οποίοι αγωνίζονται και παλεύουν με τα πάθη και τις συνειδήσεις τους, δοκιμάζοντας τις μεταξύ τους σχέσεις σε αδιέξοδα δίχως επιστροφήκαταδεικνύει έτσι όλο το φάσμα της αυταπάτης και της φθοράς του ανθρώπου.

 

 Ο Γκόγκολ δεν είναι σε καμία περίπτωση πεσιμιστής και μηδενιστής, αλλά προσπαθεί να καταδείξει με τον πιο περιγραφικό τρόπο την τυφλή ορμή και το αδιέξοδο των παθών και των ενστίκτων της ανθρώπινης συνείδησης, μιας συνείδησης που έχει οδηγηθεί στην σήψη, την φθορά και τις ψευδεπίγραφες ελπίδες που προσφέρει στον άνθρωπο η κτητικότητα, η αλαζονεία, που έρχεται συνήθως να καλύψει το ανεκπλήρωτο κενό μέσα του, στο κοινωνικό του περιβάλλον και στις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων. Όλα αυτά με έναν κωμικοτραγικό τρόπο, με ρεαλισμό και αλήθεια, ισορροπώντας ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό, το ζωώδες και το μεταφυσικό, το λογικό και το υπέρλογο. Το έργο  «Οι παίκτες», είναι ένα εύστοχο σχόλιο του συγγραφέα πάνω στη διαφθορά, την απάτη, την αλαζονεία και τελικά την φθορά της συνειδήσεως. Ο Γκόγκολ εμβαθύνει μ’ εντυπωσιακό τρόπο στην ψυχολογία των παικτών, σε ένα παιχνίδι που δεν έχει τέλος ούτε αρχή, στο οποίο είναι αποφασισμένος να εξαπατήσει και να εξαπατηθεί όπως καλείται να παίξει, είναι αποφασισμένος να παραδοθεί στο τυφλό πάθος της αλαζονείας του όποιος αποφασίσει να το ζήσει μέχρι το τέλος, να βυθιστεί μέσα σε μια ορμή ενστίκτων και τυφλών παρορμήσεων, ένα παιχνίδι που είναι και η ίδια η ζωή, αφού όπως χαρακτηριστικά επαναλάμβανε ο Γκόγκολ: «Αμέτρητα όπως οι κόκκοι της άμμου, είναι τα πάθη του ανθρώπου, έτσι Ότι και να πείτε, το σώμα θα βασίζεται πάντα στην ψυχή».  

Μάνος Καβίδας 

Μανώλης Βαζαίος 

Ακολουθούν βιογραφικά συντελεστών

Νίκος Μαυρουδής 

Απόφοιτος δραματικής Άροδο του Άκη Δαβή. Συμμετοχή στα studio της κας Ρ. Πατεράκη για 3 έτη και σε σεμινάριο κινηματογράφου των Κ. Ξυκομνηνού και Γ.Οικονομίδη. Έλαβε μέρος σε πολλές  θεατρικές παραστάσεις μεταξύ των οποίων: Hamlet That Punk σκην. Μαίρη Μαραγκουδάκη, Το Φως Που Πάντα Καίει σκην. Βασίλης Κολοβός (Ελλάδα και Αυστραλία)Ανάθεση σκην. Μανώλη ΙωνάςΑρκούδα (του Τσέχωφ) σκην. Α. Παρζακώνη, Υπηρέτης δύο αυθεντάδων σκην. Γ. Βούτου, Ιστορία του ελληνικού θεάτρου (παιδική σκηνή). Από το 2010 αποτελεί έχει μόνιμη συνεργασία με το studio Μελενίκου. Έλαβε μέρος στην ταινία μεγάλου μήκους του Μανούσου Μανουσάκη «Ουζερί Τσιτσάνης», στην «Εξιλέωση» του Φ. Μπόργη και στην «Πτώση του Αδάμ» του Ιωάννη Φασούλα. Καθώς και στις ταινίες μικρού μήκους, Πούλησέ Το του Ορφέα Περετζή και Ραπαμύθι του Ν. Τσατσάνη κ.α. Τέλος, συμμετείχε στις τηλεοπτικές σειρές Μπαμπά Μην Τρέχεις, Άγρια Παιδιά, Κούκλες όπως και σε διαφημιστικά spots Ελλάδα και εξωτερικό και video clips. 

Βουτσίνος Ερνέστος

Γεννήθηκε το 1976 στον Κορυδαλλό. Το 2005 αναλαμβάνει το ρόλο του Πυροσβέστη στην παράσταση «Η Φαλακρή τραγουδίστρια» του ΕυγΙονέσκο, στα θέατρα «Επί Κολωνώ» (2005-2006) & «Βικτώρια» (2006-2007) σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κομνηνού. Από το 2007 έως το 2016 συμμετέχει σε παραστάσεις υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της Κάρμεν Ρουγγέρη (2007-2008), της Σοφίας Φιλιππίδου (2011-2012), των Κώστα Καζανά/Σοφίας Παναηλίδου (2016), του Αυγουστίνου Ρεμούνδου (2016-2017) και του Μάνου Αντωνίου (2018-2019). Τη θεατρική περίοδο 2015-2016 παίζει και πάλι σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κομνηνού στη σατιρική κωμωδία θρησκευτικών ηθών «Αμήν» της Αλκυόνης Βαλσάρη στο θέατρο «Vault«. Το 2016-2017 η παράσταση «Οι Σιδεράδες» του Μίλος Νίκολιτς, στο θέατρο «Αγγέλων Βήμα», σε σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου, στην οποία συμμετέχει, τιμάται με έπαινο από την Unesco για τον αντιπολεμικό της χαρακτήρα. Το 2018 σκηνοθετεί και παίζει στο «El Convento Del Arte« τη σουρεαλιστική κοινωνική κωμωδία «Μπαρ Σε Καλό Μας» και στη συνέχεια αναλαμβάνει το ρόλο του DrCoppelius στο εύθυμο μπαλέτο για παιδιά «La Coppelia» το οποίο κάνει περιοδεία σε όλη την Ελλάδα. Ο Ερνέστος Βουτσίνος έχει συμμετάσχει σε δύο κινηματογραφικές ταινίες, στην «Ψυχή στο στόμα» του Γιάννη Οικονομίδη (2006) και «Στο βάθος κήπος» του Κλεάνθη Δανόπουλου (2010), ενώ έχουν ανέβει και τέσσερα θεατρικά του έργα, τα «Κύματα Τεστοστερόνης/Ο Καλύτερος Φίλος Του Άνδρα» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Πιατά στο θέατρο «Πολύτεχνο» (2001), το «2 Και Να Λένε» σε σκηνοθεσία του ιδίου και του Γιώργου Κατινά στο φουαγιέ του θεάτρου «Βικτώρια» (2004-2005), η «Τραγωδία Εν Κρανίω» σε σκηνοθεσία Πέμης Ζούνη στο θέατρο «Προσκήνιο» (2007) και το «Μπαρ Σε Καλό Μας» σε σκηνοθεσία του ιδίου στο θέατρο «Eliart» (2013) και στο «El Convento Del Arte» (2018), το οποίο απέσπασε και το 1ο βραβείο στο Φεστιβάλ Κωμωδίας του «Eliart» το 2013. 

Μανώλης Βαζαίος 

Γεννήθηκε το 1985 στο Κερατσίνι. Είναι απόφοιτος της σχολής θεάτρου του Άκη Δαβή, το 2009. Από τότε εργάζεται ως ηθοποιός  στο θέατρο και στον κινηματογράφο, ως σκηνοθέτης και ως καθηγητής αυτοσχεδιασμού- υποκριτικής. Ως ηθοποιός έχει συμμετάσχει σε αρκετές παραστάσεις μεταξύ των οποίων είναι ο Πλούτος του Αριστοφάνη  της Ηλέκτρας Παροίκου, η Δωδέκατη Νύχτα του Νότη Παρασκευόπουλου, ο Δον Ζουάν του Νικόλα Σπανού, Ο καπετάν Μιχάλης του Γιώργου Κουσκουλή κ.ά, καθώς και παραστάσεις παιδικού θεάτρου. Επίσης έχει συμμετάσχει σε 3 ταινίες μεγάλου μήκους  και περίπου 30 μικρού μήκους. Έχει σκηνοθετήσει με την ομάδα του, τους Νταντάδες του Σκούρτη το 2012, το Διαχειριστή της Σπηλιώτη το 2013 και έχει αναλάβει την θεατρική σκηνοθεσία σε ταινίες μικρού μήκους. Από το 2014 είναι καθηγητής αυτοσχεδιασμού στο θεατρικό εργαστήρι του Studio Μελενίκου. 

Μάνος Καβίδας

Γεννήθηκε το 1984 στον Πειραιά. Σπούδασε Υποκριτική στη Σχολή Δραματική Τέχνης του Άκη Δαβή και Θεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Θεατρολογία  στο  τμήμα Θεατρικών σπουδών της σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ναυπλίου, με κατεύθυνση Παραστατικών Τεχνών – Θεατρικής Πρακτικής και Σκηνοθεσίας. Είναι Τακτικό Μέλος: Σ.Ε.Η (Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών) και ιδρυτικό Μέλος της Εταιρείας Παραγωγής Οπτικοακουστικού Έργου: Atermono (AtermonoCreativeCineArt).  Έχει εργαστεί στο Θέατρο ως Ηθοποιός, Σκηνοθέτης και Βοηθός Σκηνοθέτη σε Θεατρικές Παραστάσεις, μεταξύ των οποίων: (2017) Χριστουγεννιάτικη Ιστορία, του Καρόλου Ντίκενς, Διασκευή-Σκηνοθεσία: Ζγούρη Ειρήνη, Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάνος Καβίδας, «Θέατρο Τεχνών» Λάρισα, (2017) Senso, Το κρυφό Σημειωματάριο της Κόμισσας Λίβια, Σκηνοθεσία: Μάνος Καβίδας, «Θέατρο Τεχνών» Λάρισα.(2015)   Hamlet that Punk,  (Βασισμένο στον Άμλετ του Σαίξπηρ), σκην. Μαίρη Μαραγκουδάκη, Θέατρο: βαφείο. (στο ρόλο του Πολώνιου), (2010) Η Σκοτεινή καρέκλα, (βασισμένο στον »Μάκβεθ» του Σαίξπηρ), σκην. Μαίρη Μαραγκουδάκη. Επίσης, έχει επιμεληθεί την επεξεργασία οπτικοακουστικού υλικού και έχει συμμετάσχει ως φροντιστής σκηνής, στις εξής Θεατρικές Παραστάσεις:  Σχεδιασμός & Επιμέλεια Ήχου και Φώτα στην Θεατρική Παράσταση: «ο Διαχειριστής», Σχεδιασμός & Επιμέλεια Ήχου και Φώτα στην Θεατρική Παράσταση: «Ηγιασμένον Κομβολόγιον», αφιέρωμα στον Αλ. Παπαδιαμάντη, σύνθεση – συρραφή διηγημάτων, Σκηνοθεσία Γιάννης Τσιάτσιος, Θεατρική Σκηνή Λάρισας. Φροντιστής Σκηνής στην Θεατρική παράσταση «Puerto Grande», στο Χώρο Ιστορικής Μνήμης, σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη. Σχεδιασμός & Επιμέλεια Ήχου και Φώτα στην Θεατρική Παράσταση: «Οικία Φρίκη», Σκηνοθεσία Ζγούρη Ειρήνη, στο Θέατρο Τεχνών, Λάρισα.

Αναστασιάδου Άννα

Γεννήθηκε  στην  Αθήνα.  Είναι ηθοποιός, χορογράφος και σκηνοθέτης. Αποφοίτησε  από το  Εργαστήρι Δραματικής  τέχνης  του  Άκη Δαβή το 2006.  Έχει δίπλωμα διδασκαλίας latin και Ευρωπαϊκών χορών και έχει παρακολουθήσει μαθήματα ψυχολογίας  κοινωνιολογίας  στο Αμερικάνικο κολλέγιο Dereeκαθώς και πληθώρα επιμορφωτικών σεμιναρίων θεάτρου,  χορού, σωματικού θεάτρου και ραδιοφώνου. Από το 2005 έως σήμερα έχει συμμετάσχει σε αρκετές παραστάσεις  Θεάτρου Ενηλίκων, Παιδικού Θεάτρου, Χοροθεάτρου, Playback theatre  και  στα πλαίσια της μόνιμης συνεργασίας της με το μουσικό συγκρότημα ENCARDIA (ως χορεύτρια και ηθοποιός), σε αμέτρητες συναυλίες σε όλη την Ελλάδα. Επίσης, έχει επιμεληθεί την κίνηση σε θεατρικές παραστάσεις. Το 2016 έκανε την πρώτη της σκηνοθεσία (πολυμελής  χοροθεατρική παράσταση με ζωντανή μουσική), στην οποία και συμμετείχε και ως ηθοποιός/χορεύτρια. Στο παρελθόν έχει  διδάξει Latin και Ευρωπαϊκούς χορούς σε σχολές της Αθήνας και στο παρόν διδάσκει παραδοσιακούς χορούς των Ελληνόφωνων χωριών της Κάτω Ιταλίας (Tarantella pizzica και Tammuriata) και ασκείται στον στροβιλισμό. Έχει ασχοληθεί με το ραδιόφωνο για δύο χρόνια ως ραδιοφωνική παραγωγός.  

Κούτλας Ηλίας 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Είναι απόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης «Αρχή» της Νέλλης Καρρά και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τους σκηνοθέτες Θ. Γκόνη, Α. Ρέτσο, Γ. Βούρο, Μ. Πανάγου, Γ. Καφετζόπουλο κ.α. σε θεατρικές παραστάσεις καθώς και κινηματογραφικές ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους.

Ζγούρη Ειρήνη 

Είναι ηθοποιός, σκηνοθέτης, θεατρολόγος, σεναριογράφος και ασχολείται με τον κινηματογράφο και το θέατροΜέλος Σ.Ε.Η  (Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών) και ιδρυτικό Μέλος της Εταιρείας Παραγωγής Οπτικοακουστικού Έργου: Atermono (ATERMONO. CreativeCineArt). Σπούδασε: τμήμα θεατρικών σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Θεατρικό εργαστήρι Άκης Δαβής, Ανωτέρα σχολή δραματικής σχολής ΑΡΧΗ, Ανωτέρα σχολή δραματικής τέχνης Μοντέρνοι Καιροί, σχολή κινηματογράφου και τηλεόρασης ‘Λυκούργου Σταυράκου, τμήμα σκηνοθεσίας. Συμμετοχή σε κάποιες από τις θεατρικές παραστάσεις: 2011 Κοκκινοσκουφίτσα, Χριστουγεννιάτικη Ιστορία  σκην. Βασίλης Μαυρογεωργίου, 2016  Κατά φαντασίαν ασθενής, σκην. Γιώργος Βούτος, θέατρο Αλκμήνη, 2017 Senso, Το κρυφό Σημειωματάριο της Κόμισσας Λίβια, (Βασισμένο στο διήγημα του Boito Camilo), σκην. Μάνος Καβίδας, «Θέατρο Τεχνών» Λάρισα. Σκηνοθεσία Ταινιών Μικρού Μήκους: 2010 Donor (Δότης)1015 Περιμένοντας τον Γκοντό2012  ΑΠΟΣΙΩΠΗ2016 Video dance “GONE BYONDE”2016 Video dance “RHYTHM”2016 ΣυνΤέλεια. Συγγραφικό Έργο: 2014  Συγγραφή σεναρίου για μεγάλου μήκους ταινία:  στα πλαίσια του πρώτου διαγωνισμού συγγραφής σεναρίου της Ε.Σ.Ε., με τίτλο: «Εφιάλτης πρίν την αυγή». Παιδικά παραμύθια : «Το Βρεγμένο Πεύκο, Το μικρό μυρμήγκι που ήθελε να γίνει αστέριΠοιητική συλλογή Λευκή Άνοιξη εκδόσεις Ελίκρανον. 

Άσπρου Μαίρη 

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, με κατεύθυνση Ψυχολογία, του πανεπιστημίου Ιωαννίνων, της Σχολής Υποκριτικής Τέχνης του Άκη Δαβή κι αριστούχος απόφοιτος του τμήματος Θεατρολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός στις εξής παραστάσεις: Κεκλεισμενων των θυρών [Θέατρο »Αλκμήνη», σκηνοθεσία Άκης Δαβής], Το πήδημα των Τιλανσια και Φίλα με[θέατρο »Εμπρός», φεστιβάλ Ισπανόφωνου θεάτρου, σκηνοθεσία Στυλιανός Ροδαρέλης], Η κατάρρευσηΤο προξενιό της Αντιγόνης [θέατρο »Αγγέλων Βήμα», σκηνοθεσία Βασίλης Τζιώκας]. Ως βοηθός σκηνοθέτη έχει εργαστεί στις εξής παραστάσεις: Χωρος Άμλετ [Κινητήρας, σκηνοθεσία Ιωάννα Ρεμιεδάκη]Το τυφλό σημείο [θεατρική σκηνή του Συνδέσμου Θεατρολόγων, σκηνοθεσία Αντώνης Τολακης]. Ηamlet that Punk Βαφειο», »Αθηναιδα», σκηνοθεσία Μαίρη Μαραγκουδάκη]. Τρεις Αδελφές [»Απο Μηχανής Θέατρο», σκηνοθεσία Casus Belli]. Ενώ το πλοίο ταξιδεύει [Cartel, σκηνοθεσία Βίκυ Μαστρογιάννη]. Το ξύπνημα της άνοιξης [Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σκηνοθεσία Αντώνης Κωνσταντουδάκης]. Έχει επίσης, διδάξει θεατρικό παιχνίδι σε παιδιά δημοτικού και έχει διδάξει υποκριτική σε εφήβους. 

 

Δείτε επίσης: 

National Geographic: Οι καλύτεροι φωτογράφοι της χρονιάς 

https://toperiodikomou.gr/national-geographic-οι-καλύτεροι-φωτογράφοι-της-χρονι/

 

https://toperiodikomou.gr

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ