Ηλιάνα Μαμέκα: Πρέπει να υπάρχει ποικιλία στη διατροφή μας, χωρίς στερήσεις!

Η Ηλιάνα Μαμέκα, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, με ειδίκευση στο Σακχαρώδη Διαβήτη (ΣΔ T1 & T2), στην παιδική παχυσαρκία και στις κλινικές περιπτώσεις, μας πληροφορεί για όλα όσα θέλουμε να γνωρίζουμε για μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή, τονίζοντάς μας μεταξύ άλλων πόσο σημαντική είναι στη ζωή μας η μεσογειακή διατροφή, η οποία περιλαμβάνει όλα τα θρεπτικά τρόφιμα και συστατικά της διατροφικής πυραμίδας!

Ξεκινάμε με ένα ερώτημα που είμαι σίγουρη έχει ακούσει πολλές φορές… Πώς επιστρέφουμε στο πρόγραμμα διατροφής μας μετά το καλοκαίρι;

Επιστρέφουμε ομαλά και σιγά-σιγά. Παρατηρούμε αρχικά που είχαμε ξεφύγει κάπως το καλοκαίρι και προσπαθούμε να επανέλθουμε στις υγιεινές μας συνήθειες μέρα με τη μέρα γιατί αν το κάνουμε απότομα, ίσως να μη μπορέσουμε να προσαρμοστούμε και να μας φανεί δύσκολο.

Το χειμώνα λόγω του κρύου και των έντονων καιρικών φαινομένων νιώθουμε κάποιες φορές πιο κουρασμένοι, υποτονικοί και με μειωμένη διάθεση. Είναι κάποια τρόφιμα/ροφήματα που μπορούν να μας βοηθήσουν να το αλλάξουμε όλο αυτό;

Φυσικά και μπορούν να μας βοηθήσουν κάποια ροφήματα, όπως τσάι, smoothie φρούτων ή λαχανικών, ρόφημα κακάο με μέλι και κανέλα, φυσικοί χυμοί φρούτων – αν δεν προλαβαίνουμε μέσα στη μέρα να καταναλώσουμε τα φρούτα μας.

Πώς μπορώ να είμαι σίγουρη ότι η διατροφή που κάνω είναι υγιεινή και παίρνω όλα τα θρεπτικά συστατικά;

Αν κάποιος ακολουθεί τη μεσογειακή διατροφή, να είναι σίγουρος ότι προσλαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται! Δηλαδή αν καταναλώνει όσπρια 1-2 φορές την εβδομάδα, λαδερά, 1 -2 φορές την εβδομάδα ψάρι, κοτόπουλο, κόκκινο κρέας 1 φορά την εβδομάδα ή στο μήνα, αβγά, φρούτα και λαχανικά μπορεί να νιώθει ασφαλής. Προσοχή στη πρόσληψη βιταμίνης D, την όποια τη προσλαμβάνουμε κυρίως από τον ήλιο. Η έκθεση μας στον ήλιο για 15-20 λεπτά την ημέρα αρκεί για την ημερήσια πρόσληψη.

Το κλισέ που ακούμε για το συνδυασμό «ισορροπημένης διατροφής και άσκησης» είναι πράγματι τόσο σημαντικό;

Πάντα ο συνδυασμός σωστής και ισορροπημένης διατροφής και άσκησης βοηθάει τόσο στη διατήρηση του βάρους μας, όσο και στη διάθεσή μας. Μελέτες δείχνουν ότι όποιος γυμνάζεται, εκτός από τα οφέλη της διατήρησης του βάρους του, έχει και οφέλη στην ψυχολογία του. Με ένα απλό περπάτημα 30 λεπτά την ήμερα θα δούμε άμεσα αποτελέσματα στο σώμα μας (σωματικά και ψυχικά).

Αν μπορούσες να δώσεις μόνο μία συμβουλή σχετικά με τη διατροφή, ποια θα ήταν;

Επειδή στις μέρες μας η παραπληροφόρηση είναι μεγάλη, αυτό που έχω να συμβουλέψω είναι ότι μπορούμε να τρώμε απ’ όλα τα φαγητά αρκεί να είναι στη σωστή ποσότητα. Πρέπει να υπάρχει ποικιλία στη διατροφή μας, χωρίς στερήσεις!

Την Ηλιάνα Μαμέκα, μπορείτε να τη βρείτε:



Τρέφειν by Ηλιάνα Μαμέκα, Μ. Αλεξάνδρου 3 Τηλ. Επικοινωνίας: 2410597101

Facebook link: https://www.facebook.com/trefeinbyilianamameka
Instagram Link: https://www.instagram.com/trefeinbyilianamameka/

Συνέντευξη: Βιβή Κάραλη

https://toperiodikomou.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ